Cégadatbázis:

 

Szonda Ipsos Média-, Vélemény és Piackutató Intézet

email: info@ipsos-szonda.hu
weboldal: http://www.szondaipsos.hu/
cím: 1096 Budapest, Thaly Kálmán u. 39.
tel: 476-7600   fax: 476-7601
témakörök:
6.1. Kvalitatív módszerek
6.2. Kvantitatív módszerek

A Szonda Ipsos 1990-ben alakult. Az Intézet alapítói Levendel Ádám és Sterk Péter szociológusok. Tizedmagukkal együtt a magyar empirikus társadalomkutatás bölcsőjének tekinthető Tömegkommunikációs Kutatóközpontból/Magyar Közvélemény-kutató Intézetből jöttek - valamennyien sok éves, évtizedes akadémiai társadalomkutatási tapasztalattal rendelkezve.

A Szonda Ipsos, ebből a szellemi háttérből adódóan, indulásától kezdve meghatározó szerepet töltött be a piaci alapú média- és társadalomkutatások, ezen belül a politikai véleménykutatások területén. Az Intézet fejlődése jól követte az új magyar piacgazdaság fejlődését, változásait. A privatizáció előrehaladtával a magántulajdon egyre dominánsabbá vált Magyarországon, a hazai és nemzetközi vállalatok körében egyre nagyobb igény jelentkezett piackutatásokra. Ennek következtében már 1992-től kezdve a piackutatás vált egyre inkább meghatározóvá az Intézet kutatási portfóliójában - szemben a média által reflektorfénybe állított politikai közvélemény-kutatásokkal.