Humántőke-fejlesztés, továbbtanulás felnőttkorban, „skill”-ek és kompetenciák

A termék ingyenesen megtekinthető. A termék ingyenesen megtekinthető.

Csatolt dokumentum: megtekintés

A tanulmány egyedi azonosítója: TPUBL-A-700

A tanulmány teljes címe: Humántőke-fejlesztés, továbbtanulás felnőttkorban, „skill”-ek és kompetenciák

Szerző: Varga, Júlia

Része: Kolosi Tamás-Tóth István György-Vukovich György (szerk.): Társadalmi riport 2006. 2006

Oldalszám: 287–300.

Kiadó: TÁRKI

Kiadó székhelye: Budapest

Kiadás éve: 2006

Leírás:

  • A TÁRKI 2005-ös Háztartás Monitor felvétele (a továbbiakban Monitor) a meglévő adatfelvételekhez képest hosszabb időszakra gyűjtött adatokat a kérdezettek munkaerőpiacra lépését követő képzés-történetéről. Egyrészt arról, hogy a kérdezettek első munkaerőpiacra lépésüket követően szereztek-e későbbi életpályájuk során magasabb iskolai végzettséget, akár úgy, hogy félbeszakították kereső tevékenységüket, akár úgy, hogy kereső tevékenységük mellett végezték iskoláikat. Emellett részletes adatokat gyűjtött a kérdezettek elmúlt 15 évre vonatkozó képzéstörténetéről, az iskolarendszerű és nem iskolarendszerű képzésekben való részvételről, azok sikerességéről, időtartamáról és a képzések fajtáiról. A képzési részvétel mellett néhány, a munkaerőpiacon is hasznosuló készség és kompetencia meglétéről is megkérdezték a válaszadókat, így idegennyelv-tudásukról, számítógép-használati ismereteikről, szokásaikról, arról, hogy van-e jogosítványuk, valamint olvasási szokásaikról, aminek segítségével a válaszadók olvasás-szövegértési készségeinek közelítésére alkalmas változót lehetett képezni. A következő tanulmány erre az adatfelvételre támaszkodva vizsgálja a humántőke-fejlesztés felnőttkori alakulását Magyarországon, valamint a képzési részvétel és egyes „skill”-ek és kompetenciák meglétének hatását a munkaerő-piaci sikerességre.

Partner: Tárki

Termék ára: ingyenes

Kapcsolódó anyagok:

TÁRSADALMI RIPORT 2006. »

 
 

Kulcsszavak:

Témakörök: