Iskolázottság, iskolarendszer és oktatáspolitika

A termék ingyenesen megtekinthető. A termék ingyenesen megtekinthető.

Csatolt dokumentum: megtekintés

A tanulmány egyedi azonosítója: TPUBL-A-820

A tanulmány teljes címe: Iskolázottság, iskolarendszer és oktatáspolitika

Szerző: Lannert, Judit

Része: Kolosi Tamás-Tóth István György (szerk.): Társadalmi riport 2008. 2008

Oldalszám: 324-343.

Kiadó: TÁRKI

Kiadó székhelye: Budapest

Kiadás éve: 2008

Leírás:

  • A tanulásnak egyre nagyobb fontosságot tulajdonítanak napjainkban mind Magyarországon, mind szerte a világban. Ennek egyik jele, hogy az Európai Unió Európa dinamizálásának és versenyképességének kulcsát az életen át tar­tó tanulásban (lifelong learning – LLL) látja. Ez utóbbit úgy értelmezik, mint egy, a születéstől a halálig tartó folyamatot, amely nem csak iskolai keretek közt, de egyéb, nem formális és informális keretek közt is zajlik. Ennek fényében nem csak a felnőttképzés, de a korai fejlesztés és tanulás is felértékelődött, mint ahogy új fénybe került a kompetencia alapú tanítás és ezzel együtt a kompetenciáknak a nem formális, illetve informális keretek közt való elsajátításának az elismerése is. Ahogy egyre inkább nyilvánvalóvá válik, hogy a tudást nem csak a tankötelezettség ideje alatt és az iskolákban lehet megszerezni, szembesül az oktatáspolitika azzal, hogy a tanulás világa egyre komplexebbé válik, amelyet egyre kevésbé lehet szabályozni a hagyo­mányos eszközökkel. Nemcsak Magyarország, de sok más európai ország is keresi az új és hatékonyabb megközelítést, módszereket és kormányzási technikákat.

Partner: Tárki

Termék ára: ingyenes

Kapcsolódó anyagok:

Társadalmi riport 2008 »

 
 

Kulcsszavak:

Témakörök: